כתות הן נושא רציני. ישנם בהחלט מקרים בהם אנשים שמחפשים דרך ומשמעות בחיים נופלים קורבן לניצול ולעיתים אף להתעללות.
גוף שהוקם במטרה לטפל בנפגעי כתות הוא דבר מבורך. יש לעודד גוף שכזה ואף לתמוך בו תקציבית.
גוף שמנצל את נפגעי הכתות באופן קר וציני לקידום אג'נדה חשוכה וקיצונית הוא סיפור אחר לגמרי.
במקרה של החל"צ המתקרא "המרכז הישראלי לנפגעי כתות", ניתן בהחלט לומר שקיימים בו עצמו לא מעט מהמאפיינים שהוא מוקיע באופן תדיר אצל אחרים.
חקרתי לא מעט את הגוף הזה. הממצאים רוכזו בתוך תצהיר שלי שהוגש לבית המשפט במסגרת התביעה שהגישה "קבלה לעם".
חשבתי לנכון להביא לכם את הדברים כמו שהם כתובים שם.
12. על מקימי המרכז והדמויות המובילות אותו כיום נמנים בין היתר הגורמים והפרטים הבאים:
א. רמי פלר– גביר חרדי, פעיל הארגון 'יד לאחים', שלמרות שלא רכש לעצמו כל השכלה מקצועית או אקדמאית בתחום, מגדיר עצמו כ"מומחה לכתות" ואף מטפל מסוג "דיפרוגרמר" שיכול "לתכנת מחדש" את דפוס מחשבתו של מי שעזב את היהדות ו"להחזירו למוטב".
במסגרת ראיון שנערך עם רמי פלר במסגרת כתבת תחקיר אודות המרכז (ראו סעיף 138 לתצהירי ונספח 20 לתצהירי זה) מאשר רמי פלר את היותו מקים המרכז לנפגעי כתות.
ב. רחל ליכטנשטיין – אישה חרדית חסרת השכלה אקדמאית או טיפולית, שעברה המקצועי מסתכם בעבודה בחנות מחשבים ובפעילות נגד "מיסיון והתבוללות" בארגון 'יד לאחים'. המדובר באשה הנמנית עם אחת ממשפחות האצולה של חסידות גור. אביה הוא הרב מאיר ביננבכר; ממקימי "קרן הצלת הדורות" הדואגת לאספקת כדורים פסיכיאטריים לחסידות ושסביבה נקשרו לא מעט סיפורים מטרידים (לינק).
ג. גליה גינרמן – פעילת 'יד לאחים', חוזרת בתשובה המפעילה עמותה לחזרה בתשובה, מוכרת טיפולים בעופרת נגד "כשפים ועין הרע", המתייחסת לקהילה הלהט"בית כמחלה שיש לבער מן העולם ומייחלת ליום שבו ייחרב מסגד 'אל-אקצה'. בעלה מנהל טקסים של "מסדר המקובלים" ו"מאגיה גאולית חווייתית ברוח התורה".
· צילומי מסך מדף הפייסבוק של בעלה של הגב' גינרמן הקרוי "ניקוי בעופרת לביטול עין הרע וכישופים" – מצ"ב ומסומן כנספח 13.
· צילומי מסך של התבטאויותיה של הגב' גליה גינרמן כלפי קהילת הלהט"ב – מצ"ב ומסומן כנספח 14.
ד. ד"ר דוד גרין – ד"ר לפסיכולוגיה שנקבע כלפיו ע"י בית המשפט העליון כי הוא מחזיק בתיאוריה שלא ניתן לקבלה ובוודאי שלא להסתמך עליה לשם קביעת ממצאים במסגרת הליך משפטי במדינת ישראל.
לצורך החשיבות להבנת המניעים לרדיפת 'בני ברוך – קבלה לעם' על ידי המרכז הישראלי לנפגעי כתות – בפסקאות הקרובות אבקש להרחיב בדבר המניעים להתנגדות לתנועות רוחניות/ דתיות חדשות מצד הממסד האורתודוכסי ביהדות במהלך ההיסטוריה. ראשית אציין כי אין המדובר בהתנכלות מקרית גרידא או כזו שמקורה בטעות כנה, אלא במהלך מתוכנן שמהווה ענף של דרך ה"טיפול" ההיסטורית של גופים חרדיים המייצגים את היהדות הממוסדת בזרמים דתיים/ רוחניים חדשים ביהדות – המבקשים להביא בשורה שונה מהגישה האורתודוכסית המקובלת באותה עת.
א. לימוד תורה – עקרונות לימו התורה של החסידים, מערערים את יסודות לימוד התורה שהיו נהוגים עד לאותה עת ויוצרים סכנה של ממש לעצם לימוד התורה, שהוא יסוד היסודות לקיום העם היהודי.
ב. היחס ליסוד הרוע במציאות – לדעת החסידים השכינה שורה גם בחוטאים ושאפשר לעבוד את האל גם ביצר הרע, מטשטשת את התחום שבין הקודש לחול, המותר והאסור.
ג. מקומו של הצדיק (הרב) בחסידות – על פי משנתה של החסידות, הצדיק זוכה למקום מרכזי ביותר בהיותו הצינור המקשר והמתווך בין העם לאלוהות. לדעתם של המתנגדים מדובר בעבודת אלילים ממש.
ד. מרכזיות יסוד הרגש בעבודת האל – החסידות הביאה לעולם היהודי את היסוד הרגשי בהקשר הדתי. בעיני המתנגדים, מהלך זה היווה סדין אדום לאור הדגש שאלה נתנו לקיום היבש של המצוות המעשיות ולדקדוק בהן קלה כבחמורה. לטענת המתנגדים, היסוד הרגשי אינו יכול לקבל מעמד כה מרכזי, שכן כל אדם יכול להיגרר אחר הרגש, אפילו אחר רגש של כפירה.
ה. ההכשר לעסוק בחכמת הקבלה והנגשתה לציבור הרחב – טענתם המרכזית של המתנגדים הייתה כלפי העובדה שבמנהגיה ובטקסיה גילתה החסידות לפשוטי העם את רזי התורה, דבר שהיה לדידם אסור בתכלית האיסור ונועד ליחידי סגולה בלבד, אשר "מילאו כרסם בש"ס ובפוסקים".
19. כאמור, דרך מרכזית של המתנגדים להילחם בחסידים הייתה באמצעות חרמות. כך למשל נכתב בכתב החרם שהוטל בהסכמת הגאון מוילנה על החסידות וכינה אותה "כת כופרת": "אחינו בית ישראל, הלא ידעתם חדשים מקרוב באו לא שערום אבותינו, שתחברו כת חשודים […] ועושים אגודות לעצמם ודתיהם שונות מכל עם בני ישראל בנוסחי התפילות […] וגם שואגים בתפילת שמונה-עשרה תיבות לע"ז מגונות ובשיגעון יתנהגו, ואומרים שמחשבותם משוטטות בכל עולמות […] ומבטלים תלמוד תורה כל עיקר, ושגור בפיהם תמיד למעט בלימודים ושלא להצטער מאוד על עברות שבאו לידם […] כל ראשי עם ישראל יעטו מעיל קנאה, קנאת ה' צבאות […] וכבר עקרנו מחשבת הרעה ממקומנו, וכשם שעקרנו מן המקום הזה כן יעקרו מכל המקומות…".
המרכז הישראלי לנפגעי כתות הינו גוף שמנצל את נפגעי הכתות באופן קר וציני לקידום אג’נדה חשוכה .וקיצונית
המרכז הישראלי לנפגעי כתות הינו גוף שמנצל את נפגעי הכתות באופן קר וציני לקידום אג’נדה חשוכה וקיצונית
פעילותו של המרכז אינה מתמקדת ב”נפגעי כתות” אלא בתיוג, תקיפה ורדיפה של קבוצות דתיות ורוחניות, הארגון נתמך ע״י גוף קיצוני הנקרא ״יד-לאחים״.
המרכז לנפגעי כתות נתמך ע״י יד לאחים, ארגון ישראלי חרדי קיצוני, על פעולותיו תוכלו לקרוא גם כן בעמוד זה.
הקשר היחידי בין שני הארגונים הוא שהגוף המגדיר את עצמו כ ״מרכז לנפגעי כתות״, רודף באופן קבוע את ארגון ״בני ברוך״ – את הסיבות הרבות תוכלו למצוא בעמוד.